Next Matter bringer no-code prosess automatisering til USA

Next Matter, en no-code business process automation plattform basert i Tyskland, har annonsert planer om å gå inn i det amerikanske markedet med støtte fra en frisk $ 4 millioner i frø finansiering.

Next Matter ble grunnlagt i Berlin i 2018, og tilbyr en regelbasert dra-og-slipp-plattform som er utformet for å hjelpe driftsteam med å droppe regneark, e-post og chatteapper ved å bygge driftsprosesser som gjør mye av tungløftingen for dem. For å gjøre dette integreres Next Matter med utallige tredjeparts bedriftsverktøy, for eksempel Salesforce, HubSpot, Slack og Zapier, som tjener til å bygge bro mellom mennesker, team, kunder, leverandører og systemer som «driftsledere sliter med hver dag», ifølge Next Matter CEO og grunnlegger Jan Hugenroth.

“I stedet for de utallige e-post, samtaler, chat og regneark som kreves for å fortelle folk, team, kunder, leverandører og systemer trinnvis hva de skal gjøre, og når, Next Matter automatisk fremmer driftsprosesser og varsler alle involverte om arbeidet de trenger å gjøre fra start til slutt,” Hugenroth fortalte VentureBeat. “Ikke mer å gå frem og tilbake via Slack og e-post, fordi alle på hvert lag har det de trenger når de trenger det automatisk.”

Next Matter kan brukes til å bygge prosesser for omtrent alle scenarioer, med et dra-og-slipp-grensesnitt som gjør det mulig for brukere å fastsette betingelser, beslutningstrinn, parallelle trinn og mer.

Et typisk eksempel på hvordan driftsteam kan bruke Next Matter kan innebære en cateringvirksomhet som måltidspakkegiganten HelloFresh, som Next Matter teller som en klient. Hvis en av HelloFreshs forretningskunder trenger en salgsautomat reparert, kan HelloFresh konfigurere en arbeidsflyt slik at kundestøtteteamet filerer en reparasjonsforespørsel i CRM-en som automatisk utløser et varsel for maskinoperasjonsteamet, som kan se gjennom den og be om flere detaljer. Deretter kan feltserviceteamet som er ansvarlig for reparasjoner, automatisk bli varslet om å planlegge på et passende tidspunkt for å besøke lokalene. Når reparasjonen er bestilt, kan Next Matter automatisk generere et spor i kalenderen med detaljer, og sende en bekreftelse til kunden.

Annonse

Utallige andre trinn i reparasjonsprosessen, inkludert påminnelser, rapportarkiveringer og CRM-oppføringsoppdateringer, kan alle konfigureres slik at hvert trinn i stor grad er automatisert, og sidestiller utallige manuelle billetter, frem og tilbake-meldinger, møter og så videre.

Det finnes selvfølgelig mange andre prosessautomatiseringsverktøy der ute, for eksempel Zapier for systemintegrasjoner, eller Asana for arbeidsflytautomatisering, men Hugenroth anser Next Matter som det eneste sanne ende-til-ende-alternativet for driftsteam som dekker alle nødvendige funksjoner.

«Next Matter gjør det mulig for driftsledere å hoppe over læringskurven til andre arbeidsflytverktøy, og bygge pålitelig automatisering på en radikalt forenklet måte, uten nødvendig tidligere erfaring», sier han. «Fordi plattformen er utviklet for ikke-tekniske bedriftsbrukere, bruker driftsteamene mindre tid på opplæring, konfigurasjon og oppsett, og mer tid på å få virkelig arbeid gjort, med letthet og pålitelighet.»

Next Matter passer også inn i en bredere no-code og lavkodetrend, som spenner over alt fra webutvikling til webtesting, som søker å redusere repeterende manuelle oppgaver og forbedre effektiviteten.

Selskapets $ 4 millioner frø finansiering runde ble ledet av Blue Yard Capital, med deltakelse fra Crane Venture Partners blant andre engel investorer. Som selskapet ser ut til å utvide sitt omfang utenfor Europa, sa det at det nå forbereder seg på å sette opp butikk i USA.

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *